länge leve du min vän

Hejsanhoppsan!
En dag som denna tycker man att jag borde legat ute i solen, varit ute och cyklat, eller träffat folk, men icke.
En dag som denna vaknade jag med en hejdundrande huvudverk, och ingen större lust till att göra något speciellt. Tv:n har varit min vän idag.
Har dock donat med lite annat också. Klinkat på gitarren! Som jag har saknat min gitarr. Bäddat rent och vikit tvätt har jag också gjort. Sånt som passar när man har åtta dagar till 18 liksom.

Känns lite knepigt det där. Vad förväntas egentligen av än när man blir så kallat myndig? Måste man ta massa jobbiga beslut? Och beslut gällande vad i så fall? Jag googlade på ordet myndig, och fick fram det här:

"Myndig är en civilrättslig term som innebär att en person är berättigad att på egen hand ingå civilrättsliga giltiga avtal, bland annat rörande ekonomiska överenskommelser"

Jaha? Det där säger inte mig så mycket. Myndig för mig innebär att äntligen kunna följa med mina vänner på krogen, beställa in ett glas vin till utemiddagen, och ta körkort. Men det stod det minsann inget om på wikipedia.
Så vad innebär det egentligen att vara myndig? Något att klura på.



Nu ska vi plocka upp våran pool. Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0