14 juli

Goddagens!
Jag sitter i köket och förnimmer en svag doft av kladdkaka från ugnen. Mums. Har bakat tre stycken inför kvällen, då vi får finbesök från huvudstaden. Trevligt.

Dagens planer är inte speciellt invecklade. Ska vänta på sista kakan, sedan städa undan lite på rummet, träna, och sedan njuta av kvällen och trevligt sällskap. Avis?

Sitter med radion på, och där gästas det av Erik Saade. Han är rätt snygg, har en hyfsat bra röst, men så märkvärdig är han väl ändå inte? Låten Manboy tycker jag är precis vad som utmärker en fjortislåt. Förlåt, men den är inte bra. Dansvänlig, javisst, men inge mer. Men så är det ju med de flesta av dagens poplåtar tycker jag. En annan sak jag tänkt på är alla dessa påhittade ord som låtarna innehåller. Ra ra ,ga ga ,waka waka. Låter som babyspråk faktiskt.  Ska man lyssna på riktig musik är knappast Rix FM det bästa valet. Tacka vetja Rock-klassiker och Radio Guld :D

Men ha en trevlig onsdag gott folk!






Här får ni iallafalla tips på tre låtar jag lyssnar på denna onsdageftermiddag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0