15 januari

Godmorgon eller nåt.

Godnatt har det ju sannerligen inte varit iallafall. Fyfan vilken mardröm. Jag gick och la mej vid halv 11, eftersom jag skulle upp fem idag. När somnade jag? Jo runt halv två kanske. Jag mådde så jävla dåligt, hade ont i halsen, var helt igentäppt i näsan så jag knappt fick någon luft, och så världens huvudverk på det. Jag fick panik. Låg och vred och vände på mej i 3 timmar, och det är inte kul.
Så vid 12 gick jag ner till pappa och lennart som satt och kollade på tv. Så då låg mot pappa ett tag, men det hjälpte inte. Så jag gick och la mej igen.
Runt halv två, kanske senare, somnade jag in i nån konstig halvsömn, väl medveten om att min väckarklocka skulle ringa om drygt tre timmar. Blä.
Men jag fick ju inte sova särskillt länge, utan three a clock var jag klarvaken igen. Samma panik som innan, vilket resulterade i att jag inte somnade om förns fyra. Då insåg jag att det var lönlöst att jag skulle kliva upp en timme senare, så när klockan ringde vid fem så slog jag av den.

Vid sex kom pappa in och frågade om jag skulle vara hemma idag och om hur jag mådde. När han hade gått kunde jag inte somna om, utan gick ner, tog febern och värmde en kopp varm mjölk i hopp om att det skulle hjälpa. Och det hjälpte ganska bra. Vid kvart i sju somnade jag om igen, för att sedan vakna av att mamma kom in 45 minuter senare. Hon undrade om jag hade försovit mej så jag förklarade allt, och hon bäddade ner mej igen och sedan sov jag till halv tio.

Ja, så var min natt, och nej, jag mår inte speciellt bra. Fan vad jag hatar såna här nätter, snacka om att dom tar all energi.

Men nu ska jag iallafall koja ner mej i soffan igen, och där tänker jag ligga idag. Så ett sms eller två vore roligt :)
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0