Nattinatt!

Hittade en skojsig lista som får vara mitt tidsfördriv!

för 15 år sedan (1995):
Fyllde en av Sveriges jobbigaste ungar två år. Surrigare unge får man leta efter, brukar bli liknad med Lotta på Bråkmakargatan.
för 10 år sedan (2000)
Var jag sju år, om mina mattekunskaper stämmer. Ganska lagomt inne i trotsåldern, rätt blond och rätt blyg. Hade jättemånga bästisar, och livet var nog rätt enkelt.
för 5 år sedan (2005)
2005 hade fyllde jag tolv år, gick i sexan, (visst gör man det då?) och visste inte inte riktigt vart jag hörde hemma. Flängde hit och dit mellan olika kompisgäng, började använda mascara och ville vara cool, samtidigt som jag ville vara lite barn. Lite mittimellanålderna skulle man kunna säga.  
för 3 år sedan (2007)
14 år. Vad mer finns att säga? Gick i åttan, var extremt blyg och tillbakadragen, kände mig efter i allt, men började också hitta mig själv litegrann. Frisyren minns jag dock, askort och page. Brave!
för 1 år sedan (2009)
2009 var ett underbart år. Hela slutet av nian var sjukt bra, jag trivdes asbra med mina klasskamrater, och vi hade jättemycket skoj för oss. Sommaren var rätt omtumlande med många nya upptäckter. Sedan efter sommarlover började jag i världens bästa klass, med världens bästa esteter. Hela höstterminen svävade jag som på moln, mina vänner här hemma trodde jag skulle bli emo, men jag försökte nog bara anpassa mig. Vi grät på julavslutningen för att vi inte skulle få träffa varandra på några få veckor. Så bra var det.
för 3 månader sedan (augusti - 2010)
Var det fortfarande lite sommarlov. Jag var kär och såg ut som en pundare. Jag längtade efter klassen men när jag kom tillbaka till skolan kändes allt jättekonstigt. Dock släppte det efter lite partajande tillsammans.
igår
Hade jag feber, var jättetrött, men gick på skolan eftersom vi skulle ha genrep inför ännu en kvällskonsert. Vi beställde pizza till skolan, guidade massa vilsna nior och hade sedan en bejublad julshow.
idag
har jag legat i en sackosäck framför brasan i stort sett hela dagen lång. Kurerat mig själv, umgåtts med min syster och min familj. Fredagsmyst.
imorgon
Är det lördag, och jag ska sova tills jag vaknar, baka lussebullar, se på film med Celina och sedan har jag inte en aning!
om 1 år (2011)
Har jag varit 18 ett tag, lever säkert det underbara livet som sistaårs-elev, har förhoppningsvis nåt form av jobb och längtar efter julafton.
Over and out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0