5 maj

Hejhej :D
Har inte skrivit på länge nu eftersom jag varit i fjällen. UNDERBAR vecka :D Tänkte skriva lite kort om varje dag;

Söndag:
Klev upp vid sju, och packade ihop det sista. Vid nio kom vi iväg, och det tog ungefär tre timmar upp dit. Fast vi stannde och åt också ju. Vi 12 anlände vi till den underbara stugan som ligger 6 km efter funäs. Verkligen är hur fin pch fräsch som helst. Vädret var kanon, så vi gick direkt ut på altanen och stekte. Eftersom jag hade gett mej den på att börja springa den här veckan, så tog jag på mej löpardojjorna och sprang en vända. Skönt som tusan. Sen blev de bastning och mys.

Måndag:
Vaknade vid nio, Spöregn. Fast det gjorde ingenting. Vi degade på ett tag, sen for vi in till funäs och shoppade lite. När vi kom tillbaka blev de en springtur, sen bastning såklart, och resten av kvällen spenderades i soffan med godis och film.

Tisdag:
Vaknade vid nio igen. Inte så väldans bra väder. Men vid 11 sa mamma; "Nä, nu har jag sett att det är blå himmel och sol några km bort, så nu tänker inte jag sitta och vänta på solen här längre" Sagt och gjort. Vi packade in oss i bilen och for på soljakt. Hittade några parkeringar där vi stannade och solade några minuter, tills den gick i moln, för då letade vi reda på en ny. Knäppa familjen, I know :))<3 När vi inte hittade nå mer sol beslutade vi oss för att ta en vända till Norge. Så då gjorde vi de, fast bara ett tag. På väg tillbaka till stugan åkte vi förbi ett asfint vattenfall, så jag och celina tog oss en långvandring på berget :)) Resten av dagen bestod endast av myys.

Onsdag:
Vaknade vid 8 faktiskt, med kanonväder! Så vi packade ihop oss ganska snabbt och for iväg till hamrabacken. Där blev det stek och skidor hela dagen lång. Kanonmysigt. Sen hem, springtur, bastning, mys.

Torsdag:
Klockan ringde klockan sex. Kändes verkligen underbart. Men då kom min räddande ängel pappapelle in och sa att jag och mamma kunde ta sovmorgon en stund om vi ville :) Så vi sov till åtta, fixade lite, och for sen till hamrabacken till pappa och celina. Celina tävlade ju, gick jättebra för henne tycker jag :) Blev en heldag med solning och slslom igen så. Trevligttrevligt. När vi kom hem, duschade vi och så. Sen anlände Emmsan, vår femte familjemedlem. Hon åkte hela vägen själv upp dit.
Vid sex började det rulla in folk. Getbergare only. När alla hade kommit var vi kanske 20 pers i vår stuga. Vi grillade och hade det trevligt. Efter middagen for vi gemensamt på en majbrasa, och sen for min familj tillbaka till stugan.
Vi myste på och tände såna här kinesiska lyktor, (vita ballonger typ som lyser och flyger i luften). Sen natta.

Fredag: Det blev backen idag också. Helmysigt. Jag, Emmelie och lillBasse hyrde såna där snowraisar (stavning?), jättestora, som vi åkte upp med i liften och sen nerför slalombacken. Hur kul som helst :D
Vi åkte hem rätt tidigt. Jag och emmelie for med hennes bil och handlade lite. När vi kom tillbaka åt vi middag, och sen blev det en lång, skön springtur. När ja kom tillbaka började vi fixa oss inför kvällen. Vid nio kom Anna, och när vi var klara åkte vi vidare till familjen Backlund. Där var vi till strax efter tio, då åkte vi in mot hamra. Det var nattclub, med disco. Men jag och Anna trodde inte vi skulle ta oss in för det var 18års-gräns med leg.koll. Fast det fixade sig ju ;) Kanonkul kväll vart det iallafall! Dansade hela natten lång. Hur kul som helst :D Vi två stängde det så då for jag och Emmelie och skjutsade hem anna till ljusnedal, och sen for vi hem till slugan och sov :))

Lördag: Vaknade vid halv tio. Gick ut och solade en stund, för sen kom de in lite sämre väder. Vi åkte även till backen ett tag, fast vi gav upp ganska fort. När vi kom tillbaka till stugan beslutade vi att vi skulle åka hem ikväll istället, eftersom de höll på att bli fulväder. Så vi åt middag, packade ihop, och sedan for vi och bowlade. Vi var klara vid halv åtta, sen började vi brumma hemåt. Jag åkte med emmelie såklart. Jävligt kul hade vi iaf måste jag säg! Haha :D Kom hem vid 11, och så var den underbara veckan slut ;D<3333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0