18 januari

Goddagens!
Det blev ingen uppdatering igår eftersom vi först åkte på födelsedagsmiddag, och sedan gick jag och la mej redan nio. Skönt.

Idag var det uppstigning klockan 05.00, och det gick faktiskt ganska lätt att kliva upp. På bussen till stan satt jag med Fanny och pratade hela vägen ner, mycket trevligt.

När vi klev av bussen i stan märkte vi att ett helt däck var liksom borta på bussen, helt trasigt, och att bussen åkte på fälgen, så då fick vi svaret varför det hade låtit så konstigt. Antagligen så visste inte ens chaffisen om detta.
Sedan fick vi ett rejält uppvaknande när vi höll på bli påkörda alla tre av nån idiot som inte borde få ha körkort. Det var verkligen sjukt nära, det handlade inte ens om en decimeter innan bilen fick stopp. Bella ramlade tillochmed. Riktigt läskigt.

Väl på skolan köpte vi oss lite frukost, eller jag köpte frukost och bella och angelica gjorde mej sällskap (y)
Klockan nio var det då dags för lite showrep i aulan, där vi övade igenom slutnumret, som kommer bli kanonbra, och sedan stack vi på idrott. Jag var dock inte med eftersom jag varit sjuk så länge.
Jag var inte den enda som inte var med, utan även Christian och Bisse gjorde mig sällskap, och fröken tyckte vi skulle gå upp till sidjön, (vilket är en rejäl bit) och knäppa kort på ankorna där som bevis liksom. Men lata som vi var tog vi en buss upp dit och en genväg tillbaka. Det funkade minst lika bra.

Sedan har iaf dagen varit som vanligt, jag åkte tåg med bella hem och sedan med mamma från fränsta. Nu ska jag ta och byta om och åka på träning med mina småttingar :D

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0